Jan 25, 2010

She's getting bigger uols!!!

Si tonet dalam ni dah makin sakan
sabtu lepas pegi check up
suprisingly she's gain 700g in 2 weeks!
means die dah lebih kurang 2.5kg skang
cedap eh bby makan kat dalam tu hihihi

Aku lak just naik 1kg jek in 2 weeks time (total berat aku 65kg ;p)
ok la kan kalau nak banding sebelum ni..sebulan mesti naik 4kg
tapi yg tak oknye doc kate bby aku besar dari yang sepatutnye
means in 35w ni berat die patut less than that
so doc cakap towards de end my bby leh gain another 1kg
alamok doc da sound..hamba amatlah takut skang hokey

Die siap pesan..tolong kurangkan makanan yang manis ye puan
aiseyman ceq cam blur skit at that time..dok tpk2 pe la yang aku makan sampai leh jadi gini kan..so ye ye kan je lah depan doc tu hihihi

So far rase2 aku dah kurang makan coklat (aku dengar nasihatmu pn zehan ;p)
biskut coklat tiger yang jadi kudapan ari-ari pun dah jarang makan
ape benda manis yang aku dok melantak nih
hemm takkan air milo kot
tapi memang lately ni ari2 aku ode milo ais time makan
lagi2?ish pelik bin ajaib..emmm

Next appoinment lagi 2 minggu
harap2 takde pape la..
sakng ni pun aku dah tak leh makan banyak dah
nafsu makan memang gile2 tapi kene kontrol lah
se'eh rase tiap kali pas makan
hopefully bby kat dalam sihat..even mummy kene catu makan pasni ;p

3 comments:

  1. thank god ko dgr nasihat..
    ade progress la tu dh xnaik 4kg sebulan.
    teruskan ye puan nik.
    jgn sesekali amek gula berlebihan.

    minum milo tu bagus..
    tp sila kurangkn susu ye.
    bkn leh caye minah neh.
    ko mmg rasa xmanis..
    meh sekali aku rasa...adoyaiiii!!

    hahh!ais plak tuh!iskk!

    ReplyDelete
  2. makcik, dulu ada kakak kat ofis aku ms preggy minum milo ais, horlick ais hari2. sekali kuar baby nah amik ko 4KG ko. tp baby dia ms lahir je besar after 2 months mengecut to normal baby size..so enche, milo tuh sebenarnya dah tggi gula (kan kita suka meratah kan) so plus lagi susu pekat manis lagi la sodap!!! hehehhe

    ReplyDelete
  3. zehan: kekdahnye xleh ode lgsg milo ais kt kdai ni sokmo manis jek even dh ckp kurg manis.mak dh 2 ari mnum air ksong jack..nk muntah pn de hahaha

    cik reen: tu la..dh xleh mnum nscafe/teh tu yg aku tuka milo.awal2 peknen jrg la jgak mnum ais2 ni ble dh ujung ni buang tebiat plak.yg ais n manis tu la jd idaman kalbu muehehe

    ReplyDelete