Nov 4, 2010

Banjir

Dah 4 hari rumah aku kat Kedah ditenggelami banjir
Dapat bayang segala perabot tv peti ais sofa semua rosak..punah..ranah
Aduhai dugaan tahun ni
Adik aku nak kahwin lepas raya haji ni
Die baru jek beli set bilik tido..tak sempat merase pun
Dah kene telan dek banjir yang dasyat tu

Plan nak balik malam ni
Pagi tadi mak call..Maybank depan umah tu air tinggi lagi
Paras pinggang..tapi masuk taman aku air dah surut sikit
Takat betis..so air dalam rumah dah kering la tinggal kat luar aje dok bergenang
Mak dengan adik dah start operasi buang semua perabot
Lagi semangat kitorang nak balik kerjakan rumah

Tetibe bangcik call tadi
Banjir melarat ke Alor Star plak dah
So highway nak balik Jitra semua tak leh lalu
Nak redah balik jugak takut plak
So tunggu je lah berita dari diorang esok
Cepat la air surut
Dah tak tenang aku kat sini

3 comments:

  1. sian kt mak n adik hg weh..tp b4 ni mmg umh hg pnh banjir pn kn?mmg rosak ka prabot2 tu?xpala, de hkmah nya tuh..kimslm kt mak hg tau..

    ReplyDelete
  2. kesiannye..xpe nik ada hikmah tu..harap ko sekeluarga bersabar atas dugaan

    ReplyDelete
  3. ckp kt adik hg,
    sabaq byk2.
    dugaan sume tu.

    hg pn slalu2 la tny habaq depa kt sana.
    aku doakan spy banjir tu cpt surut.
    insyaAllah.

    ReplyDelete