Nov 25, 2010

Kawan or sahabat

Tadi masa jalan-jalan kat facebook terjumpa kawan lame
Terus rase rindu zaman belajar dulu
Tetibe rase cam touching takde sebab
Entah la..banyak sangat kenangan dengan dia
Mostly yang happy la..time tu dia la antara kawan paling rapat
Dengan dia aku belajar macam-macam benda
Maklum time tu aku baru jek lepas SPM..ala-ala jakun dengan kehidupan orang-orang kl
Time tu serius cakap aku pelik tengok orang kl especially perempuan punya dressing
Pakai baju ketat tapi pakai tudung..pastu naik motor dengan lelaki
Kewl sungguh aku rase
Mintak perhatian saye dulu belajar sekolah agama di kedah..so bende-bende ni amatlah pelik bagi aku
Senang cakap aku culture shock la
Owh tapi bukan kawan aku tu yang 'transform' aku ye..aku ni yang tak kuat iman ehehe

Aku close dengan dia dekat 2 tahun jugak kot
Lepas tu ade la bende yang buat kitorang tetibe je cam jauh sangat
Die dengan dunia die..aku dengan hal aku
Jumpe pun kadang-kadang..takde dah lepak sekali makan same main bowling
Time tu kecik hati jugak..tapi takpe lah..die dah ade prirority die..aku ni sape la..

Last jumpa dia tak silap 2005 kot..mase tu die kahwin
Aku gile excited pegi sebab memang rindu nak jumpa die borak-borak dengan dia
Tapi hari orang kahwin kau mana la sempat nak sembang panjang
Ade jugak aku dok msg tru friendster..tapi takde balasan
Kesian kau

2008 aku nak kahwin aku call die
Ingat nak jumpa bagi kad kahwin..tak tau lah nape aku nak sangat jumpa die
Rindu nak borak-borak kot eh
Sekali lagi aku kecik hati..tak jadi jumpa

Last year tibe-tibe die msg..cakap dah bersalin
Wah aku yang excited tanpa mengira perasaan kecik hati dolu2 tu terus msg balik
Tapi..non ado balasan uwaaaaaaa KECIK HATI 100X
So sudah-sudah la tu nick oi..orang dah tak ingat kat mu dah tu

Tapi..tapi...tengok fb tadi ish2 perasaan nak contact tu datang lagi hahaha
Takpe lah..ai tengok dari jauh je lah..doakan kebahagiaan die bersama keluarga tersayang


sahabat kecik saye


dok diam plak kene balut

5 comments:

  1. aku tau sape..jeng..jeng..jenggg..

    ReplyDelete
  2. of coz la u tau hihi pndai2
    tbe2 tingat tme die sakit pewot ko bwk kete tp sharifah tukang msuk gear huhuhu pgalaman siot

    ReplyDelete
  3. apsal org lain yg tolong masukkan gear?

    takpe nik..ko kan ada banyak lagik kawan yg lebeh sayangkan ko..zehan,marini,ejot,jonet,aku(nak gak masuk)..tul tak?

    ReplyDelete
  4. alah tomei nye gambar zara yg last tu..hehehhe

    alah nick...gune konsep..ingatlah org yang ingat pada kita...

    satu yg pergi...10 yang mai..ahaks...

    aku penah rase ape yg ko rase...dulu & kini...perasaan nk tegur jugak tu xleh nk sekatkan...tp betul kate..kita doa kan jek kebahagian dia..

    ReplyDelete
  5. ila: hihi sbb sume org dlm kete tu xpndai drive+xde lesen.pakat amik sorg sikit peranan huhu.dlm dok gelabah2 tu smp gk kitorg kt hosp assunta ;p

    yun: tu la..skng kne pkai konsep tu aje..appreciate pe yg de dpan mate ni ha..yg smbong2 tu boo layan ajo lah hihi

    ReplyDelete