Sep 28, 2011

Speak with your mind

Panas betul hari ni
bukan takat cuaca yang terik je tapi hati ni pun sama naik panas
nasib baik benda ni jadi petang tadi..kalau awal pagi mau 1 ofis haku ngamuk haha

dapat call tadi..lebih kurang gini la conversation nye

dia si keme: can i speak with nadia?
aku: yes speaking
dia si keme: im nathan ar..calling from klinik *****
aku: yes mr nathan.how can i help u? (sikit punya berhemah kauuu)
dia si keme: how long have u been working?
aku:???? can i know what is all about?
dia si keme: u ar..u know how to work or not.everytime bla bla bla irritating bla bla bla
aku:?????
dia si keme: if this still happen ar i dont want to have any biz with u again bla bla bla bla who's your boss bla bla bla

nampak tak perangai dia tu?
cam haremmmm siot
mukadimah ape takde trus shot jek
ape bangang punya manusia pn aku taktau
gaye cakap cam aku selalu deal dengan die jek padahal tadi baru first time die call and tibe tibe nak emo cam bongok

isu die simple jek
die nak request 2 salinan invoice setiap kali hantar ke klinik
aku plak baru dapat tau benda ni salesman yang cakap last week
tapi time tu segala invoice sume aku dah courier so aku tanya la salesman tu nak print lagi 1 copy ke tak
salesman tu cakap takpe lah dah hantar pun but next time take note la this special request from this 'special' customer
so aku ingat settle lah benda ni
tup tup arini tibe2 die ngamuk kate aku tak reti buat keje la ape la
tak ke hamjadah di situ
ko dah la cakap kat orang lain pastu tiba2 aku plak jadi mangsa
dalam geram2 tu sempat la aku bagi sebijik kat die 'klinik lain semua ok jek dapt 1 copy,kalau u nak lebih bagi kat u punya akaun ke makmal ke u photocopy la sendirikkkkkk'
kau terlepas ayat kuang ajo aku
lak tu tau lak jawab 'diorang tak receive photocopy punya,nak original'

tau pun.ko request la with proper manner bahalol
ni kira extra work yang aku tak patut buat pun tapi kalau kau dah request elok elok takde hal aku nak print lagi 1
bukan aku punya ink pun company yang bayar

end up dia kate 'i'll talk to your boss'..tutttt ttuttt tuuutttt

masalahnye,dia tau ke sape bos aku hahahaha bongok lagi sekali

puas hati.dah.sekian


4 comments:

  1. hi dik,lama tak dtg sini huhu...

    akak baca pun mcm bengkek hehe..lg la awak yg tadah telinga...geram kalau tetiba kena sembur mcm ni kan..kalau dpt jolok tepon tu kena telinga org tu,best tu ehehe

    ReplyDelete
  2. ini lah alkisahnya yg ngamuk kat FB smlm ye. Mmg mcm harrreemmmm...aku tau hang cane. Harus la berapi kalau tetiba kena sembur kan..tu asbestos nye org. Mmg patut pun ko fire dia sejibik!!!

    -cik reen - (aku x leh komen kat blog ko weh walaupun da sign in)

    ReplyDelete
  3. kak izan: thnx sudi jengah2 kt cni ;) tu la mmg bengang sgt dgn org tu.upenye rmai dh kne ngn die bkn sy jek.sume org suh sabo jek layan die eee xkose nk lyan org cmtu

    cik reen: ha psal ni la aku menggila smlm.bpak bongok perangai nk ikut pale die jek siap ugut leh cr comp len supply br kt die.pdhal kuat mkn rasuah sekor tu haish

    ReplyDelete
  4. cik reen: aku pn xleh komen kt blog ko.ni kt blog aku ni pn siap aku lak kne enter verification word segala pstu approved pstu kuar komen sndri ahahah gile2

    ReplyDelete