Aug 18, 2011

Cerita shopping raya

semalam kan cuti
kitorang anak beranak amik kesempatan pegi MV nak beli baju raya syg
sampai awal gila 1030 pagi konon taknak berebut parking la
sekali penuh gila kau full semua basement
tapi kitorang kira nasib baik la..pusing jap terus jumpa parking baik punya
actually dh 2 minggu berturut turut mencarik baju syg ni
cerewetnye nauzubillah lotih mak nak neman oh

bayangkan la..2 minggu lepas pegi Sunway..tak jumpa yang bekenan
last week pegi OU..pun takdak idaman kalbu jugak
adoi mengalahkan ai tau syg ni
nasib baik jumpa gak semalam legaaaa gile weh finally

tapi dalam dok nak cari baju syg tu of coz la aku nyelit skali kan
eh aku pun nak gak tshirt raya ape..boleh ehehe
bukan aku jek..dengan baju2 zara skali aku borong
padahal baju zara dah beli dah pun ritu
total bill fuhhh sentap mak nak
kedip kedip mata jek depan cashier tu
dalam hati eh takkan mahal sangat
yang dok amik semua tu ade discount je pun
nak taknak bayar je la kan

pastu terus tarik syg ke tepi
dok belek resit tu..awat mahai sangat ni
aku jarang tau beli beli pastu tengok resit
tapi tah semalam tergerak hati nak tengok
tup2 jumpa pun punch error cashier tu wat
seluar jeans zara ade discount 50% cashier tu punch 30%
waduh2 nasib baik aku check weh
selamat duit ai huhu

disebabkan dah robek wallet hasil shopping baju anak punya pasal (eh baju aku murah2 jek ;p )
maka semalam berbuka terpaksa la rajin masuk dapur memasak
padahal letih toksah cerita la..kot 4 baru kuar MV kot huhu




baju anak beranak..alhamdulillah settle sudah




sambal ikan..ikan kerisi kot kalau tak silap ;)


brokoli+carrot



simple jek kitorang makan

nasib syg ni tak cerewet..die suka sambal so pandai2 la aku dok pusing lauk kan

arini sambal sotong..esok sambal udang..lusa sambal ikan

ha tak ke aku senang di situ hihi

janji aku kene blend cili siap2 lah..kalau la ni nak masak la ni baru nk blend cili harus la aku sedaya upaya cari alasan taknak masak hahaha

leceh kot macam macam nak buat at the same time kan..ceh alasan


petang ni tak masak..aku ade majlis berbuka puasa dengan company

kat hotel mane tah kat shah alam nun

sian syg berbuka ape la die arini

mane nak layan zara lagi

takpe takpe weekend ni kita berbuka dengan budak2 mozac eh syg

kat bangi golf club tuuu

i like ;)


p/s: panjang sungguh bebel petang ni kering air luir oppss ;p


8 comments:

  1. dah setel lega sikit kan dik..yg penting anak2 setel dulu..kita mak pak lmbt sikit pun takpe hehe..

    seronok ari ni buka hotel yer. =)

    ReplyDelete
  2. wahhhh udah sopping sakan makcik ye!!! aku haremmmm satu pun x dak thn ni. beli baju budak tecit je. mcm x de hati je nak beli baju utk diri sendiri. wacha pun sama. hmmmm..seronok tgk membe2 happy :). jumpa ahad ni mokcik :)eh nak tambah lagi. wacha pun suke sambal jek. aku pun mcm ko pusing2 je la ayam dan seafood. ko de bnyk choice la dr aku sbb nya wacha x mkn ikan. owh sgt la limited nye masakan aku..x pe la. aku msk bukan sedap sgt pun..hehehe

    ReplyDelete
  3. kak izan: tu la lega skit rs bile dh setel semua.tggu nk tuka duit ry je ni ;)

    ReplyDelete
  4. lor awat xbli lg beb kasi la sedondon 1 family.tahun ni kn fes time ry ngn bby mst sweet pakat2 sedondon.ko g cr kt pkns ke sacc mall ke cntik2 gk kt sn.

    kte jmp wiken ni eh.kmpem mkn xtenang nnt dok kejar zara jek aduhai.
    dakwan lak xbp mkn ayam sgt.elok ler kte dok rotate hok tu je lh kn.hish sape yg kate ko msak xsdap tu mmg somethg la tu.sodap hingga mjilat jari siot ;)

    aku sokmo xleh komen kt blog mu.apesal tah eh

    ReplyDelete
  5. wah sonok nye dah soping raye..i mood beraye dah kelaut neh..tgk la mgu dpn kalo ade smgt sket baru la bli pape..sian si kecik myra, kat die pun xde bli pape..seb bek la ade ramai yg sudi membelikan utk die ;)

    ReplyDelete
  6. nick - tu ar aku dah naik fedap dah nak nulis. kan kita kalo nulis rasa seronok je bila ada org komen kan meaning ada la org share citer kita kan. ni tiap kali aku bukak kosong je. malas betul rasa nak nulis dah. wacha suggest tutup je blog tu buat buku baru pastu leh import kan. ntah ler aku bukan reti sgt. x sabar weh nak g ahad ni. aku kan asik terperuk je kat umah ni. sesekali dapat kuar rasa cam best giler!!! hehehe

    ReplyDelete
  7. lid: rs cm aku dh komen dh td xde lak.hmm mgu dpan bli kmpem dpt diskaun byk tu kate nk dkat ry kn.zara pn dpt gk dress dr nenek die pink gitu hhuhu

    cik reen: aku ritu mira tlg tgkkan die kate mebi template yg prob.ps tuka template tu br ok skit blog aku.cer ko try tgk

    jmp nnt yek.yana pn ade kn

    ReplyDelete
  8. Oh aku lg la tak sopping pape pon! Teringin gile nk berbaju raye liplap..tp pe kan daye, pantang buat care pantang ye tak? Huwaa.. anak2 aku pon tak sopping gak.. Sian kan?

    ReplyDelete