Aug 15, 2011

Syukur alhamdulillah

Arini semangat gile buat keje kat ofis
sebab pagi-pagi bukak radio dah dengar lagu raya
terus excited siapkan report segala haha
kejap je kan dah nak raya
baju raya dah siap rasanya sebab last week fav tailor aku dah sms tanye design
dah biasa dengan akak tu..aku bagi sikit punya lama last minit jugak die buat huhu
takpe takde hal..janji baju aku & zara siap weehuuu

tajuk cam tak kene jek kan
tak kisah lah..malam ni nak cite pasal menu buka puasa tadi sebenarnya
sebelom tu cer tengok anak dara sorang ni

.
.
.
.
.
.
.
.
.



kemain posing kat tangga ye
rambut tu mak die yang tocangkan
nampak kemas la sikit kan
kalau tak sume pun nak masuk mata

minggu ni baru nak start masak balik
tu pun mood cam ala ala sendu jek
abih last week gantung periuk terus sebab
tak berapa nak sihat..siap mc 2 ari lepak umah
harap harap cik malas tu p jauh jauh na

malam ni kitorang berbuka simple jek



bayam tumis air


daging masak lemak cili api


sambal bilis


honeydew

*sumpah buruk lapik meja haku tuh ngahngahngah
*gambar bapak amatur dengan malas nak rotate lagi huduh huduh


tengok masak lemak tu kan teringat cerita mase bujang dulu
aku kan asal kedah..mane pandai nak buat masak lemak ni
selalu tumpang rasa time ida or cik reen or mirae masak
pehh memang terbaikkk lah diorang masak sedap gile
1 hari tu time puasa gak kot tak silap
aku teringin nak makan masak lemak cili api udang
tanye yun die tau buat tak..die pun cam aku gak tak bape nak reti sangat
nak mintak tolong mirae segan la pulak
so konon konon tanye la petua tips segala kat die..nak masak sendiri nih teringin punya pasal kan
sekali mirae offer nak masak kau
terus lompat bintang kat situ hikhikhik
so dapat la aku & yun makan masak lemak cili api udang yang sedap gilon tu ;)

kenangan lah semua tu
daripada tak reti masak skang ni kene buat buat reti jek
abih laki awak orang melaka kan..kalau tak tau masak ni silap haribulan mak mentua ketuk senduk kat kepala awak kot hahaha

ok nak tido dah
tak larat nak tunggu syg lak malam ni
jom jom tido sok nak sahur ;)


4 comments:

  1. sedapnyer semua..akak tak tgk pun dik alas meja ke apa,akak tgk makanan2 tu,yg menarik hati sbb masak sendiri kan...

    comey dak tecit tu posing kt tangga,tak poser yer cayang...hihi...

    ReplyDelete
  2. haha ko mengingatkan aku moment tu..senang je weh nk masak tu nnt aku bg ko resepi k.

    ReplyDelete
  3. kak izan: tu lh tgk husben mkn smp btmbah2 trus ilang penat msak huhu.zara tu suke sgt men kt tgga.mak die pn 1 hal xbeli2 pn lg gate kecik kt tgga tu ;p

    mira: haha kn.periuk kecik jek ko mak time tu tp sedap die smp teringat2 ;p

    ReplyDelete
  4. hahahaa....terimbau kembali zaman tu yek....aku ni nk masak tok org aku kureng kompiden. utk makan sndr..au sgt lah kompiden..sbb lain org lain citarasanya kan..hehehee tp ko dah tererkan masak masakan melaka..hehehee

    -yun-

    ReplyDelete