Aug 4, 2011

Makan-makan

tiba-tiba teringat akak indon kat medan selera kat ofis ni
'makan makan...'gile kuat die jerit sampai dengar kat kedai mamak seberang jalan nun

fuh dah 4 hari kita berpuasa eh
tahun ni puasa kompem rasa cepat jek coz puasa dan raya dalam bulan yang sama kan
aku since 1 ramadhan tak puasa..eh puasa puasa.. smp kol 630 petang uwaaaa tension oh sikit je lagi nak berbuka

so sebab minggu ni tak puasa lagi semangat nak masak untuk berbuka tu tinggi la sikit
1 sebab tak letih kan..2 of coz la buleh rasa time dok masak tu
aku ni jenis gelisah okey kalau tak rase pe yang dimasak tu
masak sayur lain la dah boleh agak
ni masak kari ke..sambal ke..masak lomak ke..
aku dah la bangsa suke taruk garam bnyk2 kali..at least 3 kali aku buh garam dalam masa yang sama hahaha
mak aku suke gelak bile tengok perangai pelik aku tuh
'awat la hang dok boh byk kali nadia..takyah la amik sikit2..terus masuk skali jek'
hahaha tabiat tu

uish byk cakap lak aih
orang nak share menu berbuka jek
bebel punya la panjang apadaaaa




1 ramadhan-kari ikan tenggiri,sambal sotong & sawi goreng+carrot.oh jagung 2 batang




2 ramadhan: ketam goreng cili (syg masak okey..setappp),bayam tumis air & kuih lompang beli (taktau org sini panggil kuih ape huhu)



senget benget menu malam ni..kari tenggiri isnin punya,sambal udang,kangkung belacan & telur dadar


semalam tak masak..aku tak bape sihat so syg suggest pegi param jek
kitorang jarang skit beli makan kat param
bukan pe..dah tau dah kompem tak sedap
i mean kalau nak beli lauk pauk lah..nampak tak bape nak sedap kat tekak ni
setakat beli nasi ayam nasi tomato roti john popia basah (nak kat kerinchi nun sedap) camtu ok lah
kalau gamak nak jugak makan nasi lauk tapi malas nak masak kitorg lagi suke makan kat kedai
best sikit puas hati pun ye jugak

oh oh panjang semacam jek entry kali ni eh
cover lame tak bebel kerrrr

itu je..jumpa lagi
selamat berpuasa kawan-kawan semua


5 comments:

  1. akak rasa mcm dh komen td entry ni..tp akak kagum sebab awak pndai masak dan semua nampak sedapppp

    ReplyDelete
  2. wah sedapnye nick..nk p buke pose kt putra height la hr ni hahaha

    ReplyDelete
  3. kak izan: ish xde la kak. msak takat utk mkn family kire aci lah.cer suh sy msak byk2 kompem kelaut rasanye ehehe.akak lg bes mcm2 kek pndai wat.klu lah dkat dh lme sy ode ngn akak ;)

    zam: hihi meh la wei.kte buka puasa bjemaah ;)

    ReplyDelete
  4. kantoi jagung tuh dah kene ngap!! tak aci ni!! ni mesti angkara org yg tak berpuasa itu laa ye?
    ke cik puan zara yg ngap? haha

    uh uh dapnye semuaaa..aku nak yg ituuuu yanggg ada kaki2 banyak tu..sedapnyee!!

    ReplyDelete
  5. haipp mn de aku mkn even xpose.mnum air byk2 ade la hihi.tu dakwan yg kasi zara mkn ;)

    hihi ko pn mnat ketam eh.aku ni nk kate minat sgt tak jugak bole la skit.bkn pe leceh kot nk mkn.pat sepit2 tu kmpem aku xmkn wat sakit gigi jek aku amik pat bdan je haha

    ReplyDelete